חיפוש עבודה במקצועות ההייטק – כי הטכנולוגיה כאן בשביל להשאר…

מי מאיתנו לא חווה יום כזה? יום בו אנו מבשרים, בשמחה מהולה בעצב, למשפחה ולחברים שהרעיון הקטן שעלה לנו בראש לפני שנים, ההוא שגרם לכולם לצחוק ולהקניט אותנו במשך תקופה, עכשיו עשה אקזיט ושווה מיליונים. כאמור, רבים וטובים עוברים זאת במהלך חייהם אך רק מעטים מעיזים "ללכת על זה" ולהקים סטארט אפ או חברת הייטק.

עבודה בהייטק

עבודה בהייטק

מה צריך כדי למצוא משרה חדשה בתחום?

באופן עקרוני קיימות שתי גישות סותרות לגבי לימודים וניסיון קודם, כאשר מדובר במציאת עבודה טכנולוגית: חלק גורסים כי לימודים וניסיון קודם גורמים ל"חסימה מחשבתית" דוגמת סטיב ג'ובס ואילו אחרים יטענו כי לימודים וניסיון הם הכרחיים על מנת ללמוד את רזי המקצוע. כך או כך, לפני שתהפכו לביל גייטס הבאים מומלץ כן לדעת דבר או שניים על המקצוע הטכנולוגי שמעניין אתכם בין אם זה להיות מתכנת, לעסוק בביוטכנולוגיה, קלינטק, אבטחת מידע וכו'. הדרך הטובה ביותר, למרות הטענות, להשיג זאת היא באמצעות עבודה רלוונטית – גם אם לזמן קצר ומוגבל.

השיטות הטובות ביותר למצוא עבודה בימינו:

בשל העולם הטכנולוגי בו אנו חיים, מרבית תהליך חיפוש העבודה המודרני עבור כח האדם המשמעותי בשוק – גילאי 25-45 – מתחיל ואף נגמר באינטרנט. ככלי בו האפשרויות רחבות כמספר הכוכבים בגלקסיה, אין לדעת כלכך מה ילד יום, כל שידוע לנו רלוונטי לעכשיו ולא למחר. מצד שני רוב האפשרויות מגיעות פחות או יותר מאותה נקודת פתיחה, ועל כן צפוי שגם החידושים בעולם הדרושים באינטרנט יהיו דומים.

חברות השמה

חברות השמה

לוחות דרושים וחברות השמה

לרוב, קיים בלבול ואי ודאות בין מחפשי עבודה להבדלים המאוד משמעותיים בין לוחות דרושים באינטרנט לבין אתרי חברות השמה. ההבדל הניכר ביותר ביניהם, ויש בו בכדי לומר הכל, הוא כח האדם שהם מעסיקים. לוחות דרושים, על פי רוב, הם אתרי אינטרנט ותו לא. מאחוריהם עומדים אנשי אינטרנט – מתכנתים, מקדמי אתרים וכותבי תוכן אשר מלקטים משרות שונות מכל מיני אתרים אחרים ומפרסמים ומרכזים אותם ללוח אחד בעל אפשרויות סינון והתאמה שונות. לעומתם, חברות כח אדם והשמה מעסיקות עובדים רבים יותר ונותנות פתרונות תעסוקה רחבות כגון – ראיונות, אבחונים, דינמיקה קבוצתית, סיווג ביטחוני למועמדים וכו'. כל אלו, בנוסף לעובדה כי חברות השמה עובדות עם מעסיקים קבועים באופן תדיר, גורמים לחברות אלו להפגין התמצאות רבה בעולם ההייטק ועל כן יכולתם להתאים משרה למועמד או מועמד לתפקיד מסויים עולה בהרבה על זו של לוחות הדרושים הרבים.

 

סושיאל ורשתות חברתיות

נישה זו של חיפוש העבודה מתאפיינת בדרך כלל בבלגן טוטלי. קיימות עשרות קבוצות של מחפשי עבודה בפייסבוק – כמעט עבור כל מקצוע בו אתם חפצים. אך בשל אופי זה, יחד עם התחרות הגדולה בשוק הישראלי על מקומות עבודה, קל יותר ללכת לאיבוד שם ולאבד זמן יקר מאשר באמת למצוא עבודה או קשרים עסקיים אותנטיים. בקבוצת הלינקדאין המצב קצת יותר טוב אך גם – לא שונה בהרבה. שם, עיקר הדגש הוא על רשת מקצועית לשימור ויצירת קשרים עסקיים המבוססת על פרגון הדדי של חבריה אשר "ממליצים" על היכולות אחד של השני. מכיוון שמדובר בחברים שעבדו ביחד בעבר או עובדים יחדיו בהווה, אין מנוס מלקחת את הכתוב בה בעירבון מוגבל. לעומת שתי הרשתות הנ"ל, יוטיוב צוברת תאוצה כאמצעי אלטרנטיבי לשיווק עצמי. ניתן למצוא באתר סרטונים אישיים של אנשים "מתראיינים" ומציעים את עצמם לעבודות. דרך זו נחשבת מקורית יותר ומאפשרת למעסיק פוטנציאלי עוד כלים שיעזרו לו בהחלטתו.

חיפוש עבודה ברשתות החברתיות

חיפוש עבודה ברשתות החברתיות

בסופו של דבר, כל האמצעים למציאת עבודה כשרים ומרווח הטעות הוא קטן – מדובר במשחק של סטטיסטיקה – מי ששולח יותר מגדיל את סיכוייו למצוא ולהתקבל למשרה נחשקת. ההמלצה בעידן הדיגיטלי של היום (מעבר להחזקת ידע בסיסי בוורד, אקסל וגלישה באינטרנט) היא לפזר את הביצים בכמה סלים – להשתמש בכל הפלטפורמות במקביל, בסוף משהו תמיד תופס.

כתיבת תגובה